Brändikuvaus
Brändikuvaus on kattava paketti ilmentämään ja täydentämään yrityksesi identiteettiä, arvoja, palveluita, ihmisiä, toimintaympäristöä, ja tuotteita. Sinun brändiäsi.
Kuinka aloitamme?
Aloitamme yhteisellä suunnittelupalaverilla joko puhelimitse tai kasvotusten. Palaverissa jaamme ideoita sekä keskustelemme minkälaiset valokuvat viestisivät parhaiten juuri sinun brändiäsi ja yritystäsi. Tämän tapaamisen jälkeen luon kuvausta varten ”moodboardin”, johon kerään omia visioitani ja ideoitani sinun kuvillesi.
Brändikuvaukseen kannattaa varata aikaa noin 2h, jonka aikana otamme paljon erilaisia yrityksesi ilmettä tukevia lifestyle-henkisiä ”fiiliskuvia". Nämä kuvat viestivät yrityksesi arvoja, ilmettä ja tarinaa. Halutessasi voimme ottaa kuvauksen yhteydessä myös uudet ja raikkaat edustuskuvat sinusta ja työntekijöistäsi.
Mikäli sinulla on tarvetta laajemmalle ja kattavammalle brändikuvauspaketille, kysythän tarjousta.
Kuinka voin käyttää kuvia?
Lopullisia editoituja kuvia voit käyttää yrityksesi markkinoinnissa mm. online-ja printtijulkaisuissa, sosiaalisessa mediassa, blogissa ja www-sivuilla.
Mikäli sinun brändilläsi on jo tarkka visuaalinen ilme ja värimaailma, voin tarvittaessa tehdä lopullisiin kuviin juuri sinulle sopivan kuvankäsittelyn.
Tarjoamani brändikuvauspaketti sisältää:
- Suunnittelupalaveri
- Sähköisen moodboardin suunnittelu
- Kuvauksen aikataulun ja rakenteen suunnittelu
- Kuvaus valituissa lokaatioissa (kesto noin 1-1.5 h)
- Kuvat: edustuskuvia, henkilökuvia, yhteiskuvia, fiiliskuvia, tuote/palvelukuvia, kuvia tiloista ja yksityiskohdista
- Salasanasuojatun koevedosgallerian katseluoikeus
- 15 kpl sinun valitsemiasi editoituja kuvia (toimitettuna digitaalisesti high resolution muodossa)
- Lisäkuvat 50€/kpl (ALV. 0%)
- Lisätunnit kuvaukseen 100€/h (ALV. 0%)
-Kuvien käyttöoikeus: Yrityksen www-sivut, sosiaalinen media, sisäinen ja ulkoinen viestintä, printattu ja digitaalinen media, myyntiesitykset ja presentaatiot
850 € (ALV. 0%)
Kuinka brändikuvaukseen tulee pukeutua?
Näytä itseltäsi!
Itse pähkäilen omien asuvalintojeni kanssa päivittäin! Toisin sanoen tiedän tunteen, kun ei millään keksi mitään päälle pantavaa. Brändikuvauksessa on tärkeää, että valitsemasi vaatteet eivät vie huomiota pois sinusta ja sinun brändistäsi, vaan enemmänkin täydentävät yrityksesi tarinaa, arvomaailmaa ja kokonaisuutta. Ehdottomasti tärkein asia kuvaukseen pukeutumisessa on, että näytät itseltäsi.
Värit.
Brändikuvauksen asuvalinnat riippuvat paljon valitusta kuvauslokaatiosta. Yleensä neutraalit ja maanläheiset värit sopivat hyvin moneen eri miljööseen. Neutraali ei tarkoita ainoastaan mustia ja harmaita, vaan neutraaleja sävyjä löytyy kaikista väreistä. Ehdottomia suosikkejani ovat murretut ja neutraalit sävyt: sinapinkeltainen, metsänvihreä, laivastonsininen, poltettu oranssi jne.
Todella vaalealle iholle suosittelisin välttämään neon-sävyjä, sekä kirkkaita oransseja, pinkkiä ja kirkkaanpunaista. Useimmiten nämä sävyt sopivat parhaiten hieman tummemman ihonvärin kanssa.
Mikäli yrityksesi brändillä on jo entuudestaan valittu väri-ja sävymaailma, voit hyödyntää tätä myös asuvalinnoissasi.
Kuviot ja kuosit.
Tämä toimii:
Mitä pienempi ja hienovaraisempi kuviointi asussasi on, sitä parempi!
Vältä näitä:
Suuret, ahtaat ja hullunkuriset kuvioinnit vaatteissa voivat olla häiritseviä. Ne vievät huomion pois kaikkein tärkeimmästä eli sinusta! Yleensä myös eri kuviointien yhdisteleminen voi olla haastavaa, joten tässä suosittelen less-is-more ajattelutapaa.
Asusteet ja rekvisiitta.
Kuvausrekvisiitan tai propsien ei missään nimessä tarvitse olla päälleliimattuja tai tökeröitä. Parhaimmat propsit ovat niitä, mitä sinulla olisi normaalistikin mukana: muistivihko, kynä, kahvikuppi, tietokone jne. Sopivat hyvin brändikuvauksen rekvisiitaksi, yrityksesi tuotteita unohtamatta!
Usein kysyttyjä kysymyksiä asuvalinnoista:
Kuinka monta eri asukokonaisuutta kannattaa ottaa mukaan brändikuvaukseen?
Yleensä 1-2 eri asukokonaisuutta on riittävä määrä. Muistathan ottaa asuja, jotka ovat helposti vaihdettavissa.
Onko logot vaatteissa ihan ehdoton EI?
Yleensä logot näyttävät vaatteissa aika häiritseviltä. Mutta poikkeuksiakin on. Mikäli yritykselläsi on oma logo, voi se hyvin näkyä vaatteissa!
Kannattaako ennen kuvausta varata kampaaja ja meikkaaja?
Mikä ikinä saakaan sinut näyttämään itseltäsi ja tuntemaan olosi upeaksi ja luonnolliseksi, niin anna mennä! Myös luonnollisella päivämeikillä ja hulmuavilla hiuksilla pärjäät hyvin.